wtorek, 3 grudnia 2013

Kupuję przez internet - znam swoje prawa!

Cześć! 

Bizuterka.pl stara się, żeby każda klientka była zadowolona. Wiem, że czasem boimy się kupować przez internet, dlatego ten wpis poświęcamy prawom nas - kupujących! 




Kupujących prawo chroni bardziej, dlatego kupując coś w sklepie internetowym na odległość, po otrzymaniu towaru macie 10 dni na poinformowanie sprzedającego, że jednak towaru nie chcecie. Towar należy odesłać jak najszybciej, a sklep powinien zwrócić Wam całą wpłaconą kwotę (oznacza to, że kupujący pokrywa tylko koszty przesyłki zwrotnej). 



Jeżeli otrzymaliśmy przedmiot, który nie jest taki, jak mogło to wynikać ze strony przedmiotu na sklepie, przysługuje nam prawo do reklamacji. Reklamacja polega na żądaniu wymiany towaru na nowy (bez wad) lub zwrotu kwoty wpłaconej. Jakkolwiek byśmy nie zdecydowali, sklep pokrywa wszystkie nasze koszty, czyli koszty odsyłki przedmiotu również! 

Jeżeli decydujemy się z jakiegoś powodu na zwrot towaru zadbajmy o to, by upewnić się, czy sklep wymaga jakichś formularzy zwrotu. Warto odesłać przedmiot zapakowany starannie, razem z paragonem (nie jest to jednak obowiązkowe). 

Warto przy zgłaszaniu takich problemów wziąć pod uwagę, że duże sklepy mają naprawdę mnóstwo zamówień i mogą czegoś faktycznie nie zauważyć. W sklepach też pracują ludzie, którym zależy na wspólnym zadowoleniu. Pamiętajcie, że krzykiem i wyzwiskami nigdy niczego przyjemnie nie załatwicie, a kto wie... Jeżeli nawet zwrot reklamacyjny będzie przebiegał miło, to może otrzymacie dodatkową formę rekompensaty? :)

Jeżeli macie dodatkowe pytania dotyczące praw przy zakupie przez internet, piszcie w komentarzach! :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz